Cependant, après l'arrêt du Black Hawk du Burlington le 12 et 13 avril 1970, il fut réduit à la liaison Saint-Paul-Seattle. Durant de nombreuses années, les ateliers de Brainerd et de South Tacoma assurèrent les grosses réparations et la construction des équipements de la compagnie. [6][9] The spike was driven by Villard, former U.S. President Ulysses S. Grant, and Henry C. Davis, who had helped drive the first spike. Avant la fin des années 1870, et grâce au travail de Villard, la majorité des lignes de l'Oregon tombèrent dans les mains de la holding européenne Oregon and Transcontinental. By 1878, three lines had been built across America with government money- the first Continental Railroad - the combination of the Union Pacific and the Central Pacific- the Southern Pacific which built across the Southern Route and the Northern Pacific, which was built across the Northern route. The Great Northern Railway, A History. Pullman [Wash.] : Washington State University Press, 1987. The last transcontinental railroad, the Great Northern, created by James J. Hill, was finished in … Hedges, James Blaine. (Image: Minnesota Historical Society) De son côté, le Great Northern Railway contrôlé par James J. Hill, qui venait de relier les Twin Cities à Puget Sound en 1893, n'avait pas de ligne directe vers Chicago. À l'ouest après plusieurs années d'études, Tacoma, Washington fut choisi pour être le terminus ouest du réseau le 14 juillet. Finalement le NP connu sa première banqueroute le 30 juin 1875. Oberholtzer, Ellis P. Jay Cooke. Le Northern Pacific Railway, achevé en 1883, relia Chicago et Seattle . Ayant constaté les conséquences de plusieurs chemins de fer pour une même destination, il était en accord avec la philosophie de James J. Hill qui prônait la « communauté d'intérêt » : des accords pragmatiques étaient conclus entre les différentes routes pour éviter les doublons, la guerre des taux, l'affaiblissement des finances, et finalement les banqueroutes et les réorganisations. Il était exploité entre Chicago et Seattle via Bismarck, Dakota du Nord. Martin, Albro. Le Northern Pacific a préservé 21 locomotives à vapeur: De plus, une locomotive de type 4-8-4, n°700 du SP&S fut dérivée du NP. The two crews finally met near Independence Creek in Western Montana on August 22, 1883,[6] which is near Gold Creek where gold was first discovered in Montana. La compagnie ferroviaire possédait son siège à Brainerd, puis à Saint Paul, toutes deux situées dans le Minnesota. Dans le Minnesota, la compagnie acheta en 1871 le "Lake Superior and Mississippi Railroad", dont les 250 km de lignes achevés en 1870, lui permirent de relier Saint-Paul à Duluth sur le Lac Supérieur. New York : Newcomen Society in North America, 1954. Villard, souffrant d'une dépression nerveuse, quitta la présidence du NP et partit se reposer en Allemagne. The Northern Pacific Route, with a side trip to Yellowstone Park. Rooted in Lewis and Clark's exploration of the Northwest Territories, President Abraham Lincoln chartered it as the first northern transcontinental railroad on July 2, 1864. Tacoma [Wash.] : Washington State Historical Society, 1995. The site is located near Gold Creek in Powell County, Montana off of Interstate 90, approximately 59 miles (95 km) southeast of Missoula and 40 miles (64 km) west of Helena. Cette même année, le BN loua le Spokane, Portland and Seattle Railway desservant le sud de l'état de Washington. Il devint leurs représentants et retourna aux États-Unis après le Krach de 1873. The ceremony for the driving of the golden spike at Promontory Summit, Utah on May 10, 1869; completion of the First Transcontinental Railroad. Après la Timken 1111, le NP n'acheta plus que des locomotives munies de roulements à rouleaux. … Color coded to show "Northern Pacific Lines, Proper, Oregon Railway & Navigation Co's System, Oregon and Transcontinental Branch Lines, Lines to be constructed." The site is located near Gold Creek in Powell County, Montana off of Interstate 90,[2] approximately 59 miles (95 km) southeast of Missoula and 40 miles (64 km) west of Helena. Although the railroad got off to a good start, a team of magnates, so-called the Big Four¹, were eyeing the growing company. A government-sponsored enterprise from the start, the Northern Pacific was saddled with financial problems throughout its short lifespan. The Northern Pacific Railway in Duluth – Zenith City Online The Northern Pacific Railway in Duluth While the LS&M went into receivership in 1875, it completed building a roundhouse on Rice’s Point in 1876. En 1903, Hill l'emporta finalement grâce au concours de JP Morgan. Les géomètres furent envoyés dans le Dakota du Nord sous la protection de Général Winfield Scott Hancock et de ses 600 soldats. En 1949, le NP gérait un réseau de 11 087 km, dont 4 556 km de ligne principale, et 6 529 km de lignes secondaires. The Northern Pacific Railway (reporting mark NP) was a railway that operated across the northern tier of the western United States. Josiah Perham was elected its first president on December 7, 1864. Union Pacific Northwest ; The Oregon-Washington Railroad and Navigation Company. Dix ans après son retour, Villard se retrouva à la tête d'un empire dans les transports de la région nord-ouest de la côte Pacifique. Puis après la fusion du 2 mars 1970, il circula brièvement sous les couleurs du BN jusqu'au 29 avril 1971, veille de la mise en exploitation de l'Amtrak. The latter was completed by the Union Pacific (UP) and Central Pacific (CP) in 1869, running the 42nd parallel between Omaha, Nebraska Territory and Sacramento, California. It was merged into BN in 1970. The Northern Pacific reported the total cost of the bridge to be $1,135,743. Pour atteindre directement le Puget Sound, sans avoir à suivre les détours du fleuve Columbia, le NP décida de couper par la chaîne des Cascades (Cascade Mountains). Avec le progrès technique, il put ensuite utiliser le contrôle centralisé du trafic, et les communications par les ondes radio et les micro-ondes. On this day in history, September 8th, 1883, The Northern Pacific Railroad across the U.S. was completed. Harriman fut le premier à approcher Charles Elliott Perkins, président du CB&Q. 1 locomotive de type 2-8-0 : Class Y-1 n°25. L'intérim fut confié à Robert Harris qui travailla pour le Chicago, Burlington and Quincy Railroad. Summary Map of the northern and western United States showing relief by hachures, drainage, cities and towns. That same year, construction began at Kalama, Washington Territory, near Portland, Oregon, and that line was extended to New Tacoma, Washington Territory, by 1873. Le NP qui souhaitait utiliser un charbon semi-bitumineux de faible qualité extrait des mines de Rosebud, Montana, joua un rôle dans le développement des locomotives de type 4-8-4. Les attaques répétées des groupes de prospecteurs et des équipes de construction travaillant en plein territoire indien dans le Dakota du Nord, obligèrent la compagnie à solliciter le Président Ulysses S. Grant pour obtenir la protection de l'armée fédérale. The Northern Pacific Railroad was chartered by the Federal Government on July 2, 1864, as the first northern transcontinental railroad in the United States. Peu après, le krach de 1873, affecta l'ensemble des États-Unis et provoqua une grave récession qui dura plusieurs années. Lewty, Peter J. It was approved by Congress in 1864 and given nearly 40 million acres of land grants, which it used to raise money in Europe for construction. Il avait passé 20 ans de sa carrière dans les chemins de fer du Middle West, où les rabais, la course au développement et la guerre des taux avaient provoqués une concurrence ruineuse. Malgré le remplacement de Perham par John Gregory Smith le 5 janvier 1866, le premier coup de pioche ne fut lancé que le 15 février 1870 à Thompson Junction, situé à 40 km à l'ouest de Duluth, Minnesota. Le plan de restructuration fut élaboré par Frederick Billings, et Charles Barstow Wright devint le quatrième président du NP. Villard, revenu au conseil d'administration depuis 1887, préféra donner la présidence du NP à un de ses anciens associés Thomas Fletcher Oakes le 20 septembre 1888. Cela faisait maintenant 3 ans que Jay Cooke investissait massivement dans le NP. Sa filiale la plus importante était l'Oregon Railway and Navigation ; cette ligne partait de Portland, Oregon et progressait vers l'est en remontant la rive sud du fleuve Columbia jusqu'à son affluent la rivière Snake, où il se connectait avec l'Oregon Short Line de l'Union Pacific Railroad près de Wallula, Washington. Le Mainstreeter, qui circulait via Helena, Montana et le Mullan Pass, fut conservé par le Burlington Northern jusqu'au 1er mai 1971, premier jour de mise en service de l'Amtrak. Le NP construisit également un grand complexe à South Tacoma, Washington. Il œuvra afin de rétablir la paix entre le Great Northern de (Hill), l'Union Pacific (Harriman) et enfin, entre 1907 et 1909, le Chicago, Milwaukee, St. Paul and Pacific Railroad (Milwaukee Road) qui exploitait la dernière route transcontinentale du nord des États-Unis. 61 The Northern Pacific Railroad, completed to the Pacific coast in 1883, reached Bismarck (at Ft. Lincoln) on the west side of the Missouri River in 1873. [12], Northern Pacific Railroad Completion Site, 1883, U.S. National Register of Historic Places, National Register of Historic Places listings in Powell County, Montana, "Northern Pacific Railway Company: An Inventory of Its Records at the Minnesota Historical Society", "National Register of Historic Places Inventory Nomination Form: Northern Pacific Railroad Completion Site, 1883", History of the National Register of Historic Places, National Historic Preservation Act of 1966, https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Northern_Pacific_Railroad_Completion_Site,_1883&oldid=976852107, National Register of Historic Places in Montana, Rail transportation on the National Register of Historic Places in Montana, National Register of Historic Places in Powell County, Montana, Short description with empty Wikidata description, Creative Commons Attribution-ShareAlike License, This page was last edited on 5 September 2020, at 12:36. Later in 1903, the WR&N was sold to the Northern Pacific, and became a non-operating subsidiary of the Northern Pacific. Profitant de la situation, James J. Hill, proposa de partager le rachat le CB&Q à parts égales entre le Great Northern et le Northern Pacific. : Harvard Business School Press, 1988. Auparavant, sa traversée était assurée en été par un service de ferry ; puis en hiver par une voie ferrée temporaire posée à même la glace. Henry Villard and the Northern Pacific. Le Southern Pacific Railroad relia La Nouvelle-Orléans et Los Angeles en 1883, assurant ainsi une liaison entre le golfe du Mexique et l'océan Pacifique. The Northern Pacific Railroad, completed in 1883, stretched from Lake superior to Puget Sound, while the Southern Pacific connected New Orleans to San Francisco. : Louisiana Sate University Press, 1973. Lewty, Peter J. Le quartier général et les ateliers furent installés à Brainerd, Minnesota ; cette ville fut baptisée du nom de la femme du président John Gregory Smith : Anna Elisabeth Brainerd. Le NP sut se faire remarquer dans l'histoire des locomotives, et fut un leader dans le développement des locomotives à vapeur modernes. 3. Cette même année, le NP ouvrit en Europe des centres de recrutement de colons pour peupler cet État sous développé. President Henry Villard of the Northern Pacific Railroad, accompanied by a distinguished party of guests, celebrated the completion of the railroad at Gold Creek, Montana Territory on September 8, 1883, where the … Great Northern and Northern Pacific Review of Operations from 1916 to 1923. Northern Pacific Railroad Co.--completed road, September 5th, 1882. 5 locomotives de type 0-6-0 : Class L-4 n°927, L-5 n°924, L-7 n°1031, et L-9 n°1068 et n°1070. Hidy, Ralph W., et al. Northern Pacific Railroad. Charles Sanger Mellen, homme de confiance de JP Morgan, fut nommé Président du NP le 1er septembre 1897. New York : Facts on File, 1988. The Northern Pacific Railroad Company was chartered by Congress on July 2, 1864 to connect the Great Lakes with the Puget Sound on the Pacific linking Washington and Oregon to the rest of the country. Schrenk, Lorenz P., and Frey, Robert L. Northern Pacific Railway Diesel Era 1945-1970. The history of Burlington Northern began nearly 70 years before its creation. En 1970, le NP fusionna avec le Great Northern Railway et le Chicago, Burlington and Quincy Railroad pour constituer le Burlington Northern Railroad. À l'ouest, les 177 km de voies furent posés entre Kalama et Tacoma avant la fin de l'année, et la première vapeur arriva à Tacoma le 16 décembre 1873. In 1862, the St. Paul and Pacific Railroad, the first railroad in Minnesota, began construction of the line which eventually was to give Morrison County its railroad connection with the Twin Cities and form a part of the Northern Pacific transcontinental system. La présence de l'armée fédérale, la construction du chemin de fer, l'installation de migrants, et la découverte d'or dans le Dakota du Sud, ne firent qu'attiser la colère des indiens et conduire à la Bataille de Little Bighorn en 1876, qui se solda par la défaite du Général George A. Custer. Northern Pacific swung into action starting from Buckley where tracks had earlier been laid to serve the coal mines of east Pierce County. To provide this, Great Northern and the Northern Pacific Railway Company jointly acquired control of the Chicago, Burlington & Quincy Railroad in 1901. The northern route would not be completed by the Northern Pacific Railway until 1883 near Gold Creek, Montana. The Northern Pacific Railroad Company was organized in 1864 with Josiah Perman as president. Le 1er novembre, le Général George Washington Cass devint le troisième président du NP. The Northern Pacific Railroad Completion Site is the location of the golden spike ceremony for the completion of the Northern Pacific Railway in 1883. The final "golden spike" driven was not actually made of gold, but was the same spike that was driven to begin the construction of the Northern Pacific in Carlton, Minnesota, thirteen years earlier. Le 15 janvier 1883, le premier train arriva à Livingston, Montana à l'Est du col de Bozeman. Une bonne partie de la ligne du CB&Q avait l'avantage d'être à proximité de celle de l'UP. Saint Paul : Northern Pacific Railway, 1901", "The Northern Pacific Railway, Mainstreet of the Northwest", « Northern Pacific Railway Historical Association (NPRHA) », « Northern Pacific Railway : First Northern Transcontinental », « University of Washington Libraries Digital Collections – Transportation Photographs », Sigle de l'Association of American Railroads, Portail du chemin de fer en Amérique du Nord, https://fr.wikipedia.org/w/index.php?title=Northern_Pacific_Railway&oldid=176556758, Ancienne compagnie de chemin de fer aux États-Unis, Article contenant un appel à traduction en anglais, Catégorie Commons avec lien local différent sur Wikidata, Portail:Chemin de fer en Amérique du Nord/Articles liés, licence Creative Commons attribution, partage dans les mêmes conditions, comment citer les auteurs et mentionner la licence, Fargo Division : longue de 1878, elle reliait Dilworth à, Rocky Mountain Division : longue de 1 435. Le second train de voyageur transcontinental du NP, était l'Alaskan, jusqu'à ce qu'il fut remplacé par le Mainstreeter le 16 novembre 1952[3]. The Northern Pacific Railroad enjoyed seven years of indisputable plenty, and appeared to be established upon a firm footing. Hill répliqua en demandant à JP Morgan, alors en vacances en Italie, d'acheter massivement des parts du NP. Le 2 mars 1970, le Great Northern Railway, le Northern Pacific Railway, et le Chicago, Burlington and Quincy Railroad fusionnèrent pour constituer le Burlington Northern Railroad (BN). Le NP, en retrouvant de la vigueur, allait générer des inquiétudes chez ses concurrents. Villard craignait que Portland ne devînt une ville de second ordre, une fois que le NP aurait relié Tacoma et Seattle à l'est des États-Unis. Les deux réseaux fusionnèrent le 31 décembre 1996 pour former le Burlington Northern and Santa Fe Railway (BNSF). Memoirs of Henry Villard. Ce charbon dit « Rosebud » avait un pouvoir calorique 50 % plus faible que celui de l'est, et nécessitait donc un foyer beaucoup plus grand que celui des locomotives classiques. The Northern Pacific Railroad Completion Site is the location of the golden spike ceremony for the completion of the Northern Pacific Railway in 1883. New York : Budd, Ralph, and Howard Elliott. Le 22 septembre 1995, le BN racheta le Santa Fe. Mais le cours du NP commença à chuter à la bourse de Wall Street, quand on réalisa que son réseau était très long, et son trafic peu intense. Edmonds [Wash.] : Pacific Fast Mail, 1991. Pullman [Wash.] : Asay, Jeff. Construction began at Carlton, Minnesota, in February 1870, with an initial operation of 125 miles. New York : Wood, Struthers and Company, 1927. Across the Columbia Plain ; Railroad Expansion in the Interior Northwest, 1885-1893. Le NP était à la recherche d'un logo, mais ne trouvait rien de satisfaisant. La recherche de fonds fut difficile jusqu'à l'arrivée du célèbre financier de la Guerre de Sécession, Jay Cooke, au cours de l'été 1870. Crews built from both the eastern and western ends, progressing towards a yet undetermined meeting point somewhere in between. Le NP acheta en 1933, la locomotive Timken 1111, appelée aussi "Four Aces" ; cette machine de type 4-8-4, construite par Alco en 1930, fut la première à utiliser des roulements à rouleaux. Le NP fut un des premiers à utiliser les Mikado 2-8-2 aux États-Unis. 1 st transcontinental railroad completed in 1869. Harriman contre attaqua en lançant un raid sur le Northern Pacific. May 20, 2017 - The Northern Pacific Railway opened the Pacific Northwest and was created when President Abraham Lincoln. New York : Donnelly, Charles. Cela explique l'évolution du type 4-8-2 Mountain au type 4-8-4 dit Northern qui fut construit pour la première fois par Alco en 1926 pour le NP ; ces locomotives furent baptisées Class A. Il commença à circuler le 29 avril 1900. 2 locomotive de type 4-4-0 : Class C-1 n°684 et 25 1/2-C n°21. La mort prématurée de Coster, et la nomination de Mellen par JP Morgan en 1903 pour prendre les commandes du New York, New Haven and Hartford Railroad (contrôlé également par Morgan), rapprocha le NP de l'orbite de James J. Hill. Washington (D.C.) : Government Printing Office, 1915", "Wheeler, Olin D. The history of a trade-mark. Quant à l'Union Pacific, dirigé par Edward Henry Harriman, une route vers Chicago s'imposait. [7] At this point the track was connected, completing the transcontinental line; however, the "golden spike" completion ceremony would not occur until September 8, 1883. Cass, qui fut vice-président et directeur du Pennsylvania Railroad, allait diriger le NP au pire moment de son histoire. Fringed lines indicate roads under construction. John Young resigned from the line on October 19, 1875. Il émigra aux États-Unis en 1853 à l'âge de 18 ans, et s'installa dans l'Illinois comme journaliste et éditeur. The next year the railroad was reorganized as the SP&D. Wheeler, Olin D. (1901). [5] Cooke began building a transcontinental railroad route across the northern United States from Minnesota to the Pacific Coast in 1870. To the Columbia Gateway ; The Oregon Railway and the Northern Pacific, 1879-1884. La Panique de 1873 et la première banqueroute, Le Krach de 1893 et la seconde banqueroute, La lutte Hill / Harriman pour accéder à Chicago, Le temps des fusions : l'unification des réseaux de Hill. … Durant 6 années, la compagnie rechercha un financement. Guidebook of the Western United States ; Part A. Le 21 octobre 1882, un pont d'un million de dollars fut ouvert sur le Missouri. A Brief Introduction To The N or thern Pacific Railway. New York : La dernière modification de cette page a été faite le 13 novembre 2020 à 18:24. Congress chartered the Northern Pacific Railway Company on July 2, 1864 with the goals of connecting the Great Lakes with Puget Sound on the Pacific, opening vast new lands for farming, ranching, lumbering and mining, and linking Washington and Oregon to the rest of the country. Cela incluait les destinations suivantes: L'ensemble des locomotives du NP est détaillé dans l'article principal locomotives du Northern Pacific Railway (en). Le NP améliora son réseau en construisant des doubles voies aux endroits critiques, et en installant une signalisation par bloc automatique sur toute sa ligne principale. Unfortunately, however, owing to the exceptionally heavy cost of construction, the fixed charges became a mill- Campbell, Edward G. Reorganization of the American Railroad System, 1893-1900. But modern researchers and scholars have taken issue with this name. Boston [Mass.] Le 27 mai 1888, le premier train s'engagea dans le nouveau tunnel de 3 km de long percé sous le Stampede Pass. Great Northern and the Northern Pacific in 1905 formed the Spokane, Portland & Seattle Railway Company, which built a line between Spokane and Portland. In 1878 the railroad was taken over by Henry Villard, who built it westward to Helena in Montana Territory, where it was connected with the Oregon Railway to Seattle in Washington Territory in 1883. Le réseau était partagé en 7 divisions : Le North Coast Limited était le plus beau train de voyageurs du NP. [6] Four trains carried 300 guests from the east, including the Northern Pacific's president, Henry Villard, Chairman of the NP's Executive Committee Frederick Billings[8] and visiting dignitaries from the United States, England, and Germany. Baton Rouge [La.] From the east in Yakima the railroad was extended though Ellensburg to Stampede Pass, not far from Snoqualmie Summit. Sa présidence fut courte mais féroce. The Northern Pacific encountered new financial difficulties in the 1890s, when it … Pour la construction de la voie, 4 machines furent achetées et baptisées : Minnetonka (acheminée jusqu'à Kalama par bateau via le cap Horn, Itaska, Ottertail, et St Cloud. Armbruster, Kurt E. Orphan Road : The Railroad Comes to Seattle, 1853-1911. The federal charter and the completion of its mainline in 1883 were major factors in the opening of the northern tier of the United States. Une EMD SD45 du Northern Pacific, la 3617, construite en 1966 est actuellement en restauration au Lake Superior Railroad Museum de Duluth, Minnesota. The line reached Franklin, Idaho, from the Cache Valley in 1874. Henry Villard and the Railways of the Northwest. Five years later, in 1869, another national railroad company, the Union Pacific, completed the country's first transcontinental railroad line. 1 locomotive de type 2-8-2 : Class W-3 n°1762. En 1882, l'achèvement de 580 km de lignes principales et 592 km de lignes secondaires, porta le réseau principal à 2 168 km, et le secondaire à 1 176 km.

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